متداول ترین انواع گیت کنترل تردد

folder_openدسته‌بندی نشده
commentبدون دیدگاه

گیت کنترل تردد شیشه ای

این مدل  با داشتن سنسور های متعدد، باله های متحرک و عملکرد موتورایز (خودکار)  امنیت را تامین می کند. این دستگاه به دلیل داشتن قابلیت تردد دو سویه افراد از آن، بهترین انتخاب برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مکان های شلوغ و پر تردد است. عملکرد آن به این صورت است که با تنظیم گیت بر روی حالت بسته و با دریافت سیگنال فرمان از سوی سیستم کنترل تردد و با تایید ورود، باله ها کنار رفته و به فرد اجازه عبور می­دهد، در غیر اینصورت باله ها باز نمی گردد همچنین به دلیل وجود سنسور های متعدد در بدنه گیت و نمایشگر جهت نمایش وضعیت عملکرد دستگاه علاوه بر اینکه خطر بسته شدن باله­ ها روی فرد را از بین میرود، در هنگام عبور بیش از یک نفر و یا عبور از جهت مخالف نیز سنسور ها آلارم می­دهند.

این مدل از گیت در ابعاد و اشکال متفاوت از باله و بدنه و با متریال (چوب ، استیل، شیشه و … ) مختلف ساخته می شود. گیت های شیشه ای قابلیت اتصال به کلیه دستگاه های کنترل تردد (کارت بدون تماس، اثر انگشت و کد و تشخیص چهره) را  دارند.

گیت کنترل تردد میله ای

 

در این نوع گیت دو یا سه میله به محور متحرک بدنه متصل می شوند و به هنگام تأیید هویت فرد توسط دستگاه کنترل ترددی که روی گیت نصب می شود، رله گیت سه اهرمی آزاد شده و قفل دستگاه رها می گردد و تنها با یک فشار فرد امکان چرخش و حرکت اهرم ها را فراهم می کند. سپس اهرم گیت چرخیده و فرد می تواند از آن عبور نماید. نيروی حركت اهرم های مانع در اين نوع گيت می تواند توسط خود فرد و يا بوسیله موتور الكتريكي انجام شود كه البته مدل مکانیکی كننده متداول تر لوده و از حیث هزینه هنگام خربد و تعمیر و نگهداری به مراتب ارزان تر است.

این نوع گیت يكی از متداول ترين و پركاربردترين گيت های کنترل تردد مورد استفاده در دانشگاه ها، خوابگاه ها و كارخانه ها می باشد كه متناسب با محل نصب و شرايط كاربردی، در ابعاد و اشكال مختلفی ساخته می شود. همچنین از این نوع گیت می توان در سیستم های مبتنی بر بلیط یا کارت مانند باشگاه های ورزشی و استادیوم های ورزشی، شهربازی ها، ایستگاه های BRT و… استفاده نمود.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست